1. Algemene informatie
Nordic Baskertball co. Nordic Shops ApS
CVR nr.: 43389556
Grimstrupvej 153B, 4700 Næstved, Denemarken
info@nordicbasketball.com
Jaar van oprichting: 2016
2. Betaalmethoden
1) We brengen geen kaartkosten in rekening.
2) Het bedrag wordt pas van je kaart afgeschreven als het artikel wordt verzonden.
3) Autoriteiten kunnen betalen via EAN-betaling.
3. Leveringsopties
Je kunt kiezen met welk verzendbedrijf je je pakket wilt laten verzenden. Wij verzenden met GLS en PostNord.
Alle GLS-pakketten die voor 12.00 uur zijn besteld, worden dezelfde dag verzonden.
Alle PostNord pakketten die voor 15.00 uur worden besteld, worden dezelfde dag verzonden.
Grote zendingen zoals basketbalstandaards worden meestal met Fragtmand naar je adres gestuurd. Het maakt dus niet uit welke verzendmethode je kiest.
90% van alle pakketten komt de volgende werkdag aan.
4. Als u spijt krijgt van uw aankoop (herroepingsrecht)
Je hebt een herroepingsrecht van 30 dagen wanneer je bij ons winkelt.
De annuleringstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop je;
a) je artikel hebt ontvangen
b) het laatste artikel fysiek in bezit hebt genomen in het geval van een contract voor meerdere verschillende artikelen die in één bestelling zijn besteld en afzonderlijk worden geleverd
c) de laatste partij of het laatste onderdeel fysiek in bezit neemt in het geval van een contract voor de levering van een product dat uit meerdere partijen of onderdelen bestaat.
U moet ons binnen 30 dagen na ontvangst laten weten dat u afziet van uw aankoop. U meldt dit via ons retourencentrum.
Je kunt niet afzien van de koop door simpelweg te weigeren de goederen in ontvangst te nemen zonder ons hiervan tegelijkertijd duidelijk op de hoogte te stellen.
Annulering van een deel van de aankoop
Als je meerdere artikelen bij ons hebt gekocht, heb je de mogelijkheid om een of meer artikelen te retourneren, zelfs als deze in één bestelling zijn gekocht.
Houd er rekening mee dat je de verzendkosten niet terugkrijgt als je een deel van je aankoop annuleert.
5 Retourneren
Je moet je bestelling zonder onnodige vertraging en niet later dan 14 dagen nadat je ons hebt gemeld dat je je aankoop wilt annuleren aan ons retourneren. De directe kosten voor het retourneren van de goederen zijn voor jouw rekening.
Als je goederen terugstuurt, ben je er zelf verantwoordelijk voor dat de goederen goed verpakt zijn.U draagt het risico voor het artikel vanaf het moment van levering.
Als je een artikel wilt retourneren, kun je een retouretiket bestellen bij ons Retourcentrum.
Je kunt een artikel ruilen tot 30 dagen na de aankoopdatum. Het artikel mag worden gepast, maar moet ook worden verpakt zoals het is ontvangen en mag niet beschadigd zijn.
Je moet de verzendkosten betalen om je aankoop te retourneren. U kunt echter een retouretiket van ons kopen voor DKK 45. U kunt hier een retouretiket kopen.
De staat van het artikel wanneer u het retourneert
U bent aansprakelijk voor elke waardevermindering van het artikel als gevolg van een andere behandeling dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het artikel vast te stellen. Met andere woorden, je kunt het artikel op dezelfde manier uitproberen als wanneer je het in een fysieke winkel zou uitproberen.
Als het artikel is uitgeprobeerd in aanvulling op wat hierboven is beschreven, beschouwen we het als gebruikt, wat betekent dat als je de aankoop annuleert, je alleen een gedeeltelijke of geen restitutie van het aankoopbedrag ontvangt, afhankelijk van de handelswaarde van het artikel.
Het artikel mag geen gebruikssporen vertonen als je zeker wilt zijn van een volledige restitutie. Dit betekent dat het artikel in de originele verpakking moet worden geretourneerd en dat kleding met labels moet worden geretourneerd.
Om een volledige terugbetaling te krijgen, moet je hetzelfde doen als in een fysieke winkel. Je kunt het artikel testen, maar niet daadwerkelijk gebruiken.
Terugbetaling van het aankoopbedrag
Als je je aankoop annuleert, krijg je uiteraard het bedrag dat je aan ons hebt betaald terugbetaald. In het geval van een waardevermindering waarvoor je aansprakelijk bent, wordt deze in mindering gebracht op het aankoopbedrag.
Als u gebruik maakt van uw recht op annulering, zullen wij alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van extra kosten als gevolg van uw eigen keuze voor een andere leveringsvorm dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardleveringsvorm), onverwijld en in ieder geval binnen 14 dagen na de datum waarop wij bericht hebben ontvangen van uw beslissing om dit contract te annuleren, aan u terugbetalen.
Wij zullen deze terugbetaling verrichten met hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd.
We kunnen de terugbetaling achterhouden totdat we de geretourneerde goederen hebben ontvangen, tenzij je voor die tijd een bewijs van retournering hebt geleverd.
Wat moet ik terugsturen?
Je moet een kopie van de orderbevestiging meesturen. Let op! Wij accepteren geen pakketten die onder rembours worden verzonden.
6. Als er iets mis is met het product (klachtrecht)
De Deense wet op de verkoop van goederen (Deens Sale of Goods Act) is van toepassing op de aankoop van goederen.
Wanneer u winkelt bij NordicBasketball.com, hebt u natuurlijk 24 maanden garantie. Dit betekent dat u het artikel over het algemeen kunt laten repareren, ruilen, terugbetalen of in prijs laten verlagen, afhankelijk van de specifieke situatie.
Het is natuurlijk een vereiste dat de klacht gerechtvaardigd is en dat het defect niet is ontstaan als gevolg van verkeerd gebruik van het product of ander schadeveroorzakend gedrag.
Je moet een e-mail sturen naar hej@nordicbasketball.com met een grondige beschrijving van het probleem, evenals je bestelnummer en foto's van het defect. Wij zullen dan beslissen of we het artikel naar ons moeten opsturen zodat we het kunnen controleren.
Hoe snel moet ik een klacht indienen?
Je moet een klacht indienen binnen een "redelijke termijn" nadat je het defect in het artikel hebt ontdekt. Als je binnen twee maanden na ontdekking van het defect een klacht indient, is de klacht altijd tijdig.
We vergoeden redelijke verzendkosten
Als de klacht terecht is, vergoeden we uiteraard je (redelijke) verzendkosten.
Het artikel wordt verzonden naar:
Grimstrupvej 153B, 4700 Næstved, Denemarken.
Vermeld bij het retourneren zo gedetailleerd mogelijk wat het probleem is.
Let op! We accepteren geen pakketten die onder rembours of iets dergelijks worden verzonden.
Denk eraan dat het artikel altijd in de juiste verpakking moet worden geretourneerd en vergeet niet om een verzendbewijs te krijgen, zodat we je verzendkosten kunnen vergoeden.
7. Recht om een klacht in te dienen
Als je als consument een klacht wilt indienen over je aankoop, kun je contact met ons opnemen via kontakt@nordicbasketball.com. Als we er niet in slagen een oplossing te vinden, kun je een klacht sturen naar:
Het Huis van Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg, Denemarken
https://naevneneshus.dk/
Om een klacht in te dienen, moet het product of de dienst waarover u wilt klagen minimaal DKK 1.110 en maximaal DKK 100.000 hebben gekost. Voor klachten over kleding en schoenen moet de prijs echter minimaal DKK 720 zijn geweest. Er zijn kosten verbonden aan het verwerken van de klacht.
Als je in een ander EU-land woont dan Denemarken, kun je hier een klacht indienen bij het online klachtenportaal van de Europese Commissie - http://ec.europa.eu/odr
De algemene voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 10-02-2023.
8. beleid persoonlijke gegevens
We hebben de volgende informatie nodig als je bij ons winkelt:
Naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres.
Wij registreren en verstrekken de persoonlijke gegevens die nodig zijn om het product aan u te kunnen leveren.
De persoonlijke gegevens worden geregistreerd bij Nordic Shops ApS en vijf jaar bewaard, daarna worden de gegevens gewist.
We werken ook samen met een aantal andere bedrijven die gegevens opslaan en verwerken. Deze bedrijven verwerken de gegevens uitsluitend namens ons en mogen deze niet voor eigen doeleinden gebruiken.
Wij werken alleen met gegevensverwerkers in de EU of in landen die uw gegevens adequaat kunnen beschermen.
De verantwoordelijke voor de gegevensverwerking bij Nordic Basketball is Nordic Shops ApS.
U hebt het recht om te weten welke gegevens we over u verwerken. Als u van mening bent dat de informatie onjuist is, hebt u het recht om deze te laten corrigeren. In sommige gevallen zijn wij verplicht om uw persoonlijke gegevens te verwijderen als u daarom vraagt. Bijvoorbeeld als uw gegevens niet langer nodig zijn in verband met het doel waarvoor we ze nodig hadden. U kunt ook contact met ons opnemen als u van mening bent dat uw persoonlijke gegevens in strijd met de wet worden verwerkt. U kunt ons schrijven op: kontakt@nordicbasketball.com
9. Standaard annuleringsformulier
(Dit formulier wordt alleen ingevuld en geretourneerd als het recht op annulering wordt uitgeoefend)
Naar:
Nordic Basketbal
Grimstrupvej 153B
4700 Næstved, Denemarken
info@nordicbasketball.com
Hierbij deel ik u mede dat ik gebruik wil maken van mijn recht op annulering in verband met mijn koopovereenkomst voor de volgende goederen/diensten:
__________________________________________________________________________________
Besteld op: _______________________________ Ontvangen op: _______________________________
Naam van de consument: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Handtekening consument: _________________________________________ Datum: _________________
(alleen als de inhoud van het formulier op papier wordt meegedeeld)